Dipòsit Digital de Documents de la UAB 115 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
9 p, 290.3 KB La lògica mercantilista, el fonament actual dels estudis universitaris. Una reflexió entorn del Grau en Periodisme / Terrón Blanco, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ens plantegem mostrar com el discurs neoliberal impulsat pel Banc Mundial des de finals del segle passat va aconseguir que el funcionament i les finalitats de les universitats es guiessin en gran manera per la lògica del mercat. [...]
Se muestra cómo el discurso neoliberal impulsado por el Banco Mundial desde finales del siglo XX consiguió que el funcionamiento y las finalidades de las universidades se guiaran en gran medida por la lógica del mercado. [...]
We set out to show how the neoliberal discourse of the World Bank achieved, since the end of the last century, that the operation and purposes of universities were guided to a great extent by the logic of the market. [...]

2023 - 10.34810/qcac49id420925
Quaderns del CAC, Núm. 49 (octubre 2023) , p. 7-15
3 documents
2.
8 p, 565.4 KB YouTube com a eina de divulgació formativa del TFG : el cas del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Autònoma de Barcelona / Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Aquest article proposa l'ús de YouTube com a eina de divulgacióformativa de les activitats vinculades als TFG del Grau dePublicitat i Relacions Públiques de la Universitat Autònoma deBarcelona. En concret, recull aquest plantejament formatiu através de la creació de videotutorials, alhora que busca impulsarla participació activa dels estudiants i els brinda un paperprotagonista en el seu propi procés de formació, en proposarlosque produeixin vídeos per a la presentació i defensa delsseus TFG.
Este artículo propone el uso de YouTube como herramienta de divulgación formativa de las actividades vinculadas a los TFG del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This article proposes the use of YouTube as a tool of formativedissemination of the activities associated with the final projectin the bachelor's in Advertising and Public Relations at theAutonomous University of Barcelona. [...]

2023 - 10.34810/qcac49id420937
Quaderns del CAC, Núm. 49 (2023) , p. 47-54 (Tema monogràfic)
3 documents
3.
10 p, 312.0 KB La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) : 50 anys de servei públic i de suport a l'ensenyament i la recerca (1972-2022) / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Rial Pan, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Santos Prados, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nascuda fa 50 anys i estretament vinculada a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) -degana dels estudis de comunicació a Catalunya-, ha evolucionat com a actor actiu per als estudiants, docents, investigadors, periodistes i la societat en general, al compàs de la digitalització. [...]
La Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nacida hace 50 años y estrechamente vinculada a la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB) -decana de los estudios de comunicación en Cataluña-, ha evolucionado como actor activo para los estudiantes, docentes, investigadores, periodistas y la sociedad en general, al compás de la digitalización. [...]
The Communication Library and General Newspaper Archivesat the Autonomous University of Barcelona (UAB), founded 50years ago and closely tied to the Faculty of CommunicationStudies (UAB) -the longest-standing communication studiesprogramme in Catalonia- has evolved to become a key actorfor students, teachers, researchers and journalists, and for societyin general, keeping apace with digitalisation. [...]

2023 - 10.34810/qcac49id420785
Quaderns del CAC, Núm. 49 (2023) , p. 27-36
3 documents
4.
11 p, 638.5 KB Audiències i streamers a Twitch : patrons de consum i producció en l'àmbit hispanoparlant / Padilla Molina, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona)
En un context de pugna per l'atenció de les audiències, Twitch s'ha consolidat proposant l'emissió en directe de continguts generats pels usuaris mateixos. Aquest article dimensiona la plataforma esmentada centrant-se en la comunitat hispanoparlant i posa el focus sobre els patrons d'emissió dels streamers, el repartiment d'audiències i els cicles de consum. [...]
In the context of the struggle for audience attention, Twitch has gained ground by offering live broadcasts of user-generated content. This article quantifies this platform by focusing on the Spanish-speaking community, specifically by analysing the broadcast patterns of streamers, audience distribution and consumption cycles. [...]

2022
Quaderns del CAC, Vol. 25 Núm. 48 (2022) , p. 67-77
3 documents
5.
13 p, 374.1 KB Betevé : de la televisió hiperlocal al transmèdia? Una anàlisi de l'evolució / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Barcelona Televisió va néixer de la voluntat d'un grup de televisions de districte per emetre a través d'un canal compartit. El projecte s'ha convertit en un mitjà multiplataforma i, més recentment, en un sistema transmèdia. [...]
Barcelona Televisió nació de la voluntad de un grupo de televisiones de distrito para emitir a través de un canal compartido. El proyecto se ha convertido en un medio multiplataforma y, más recientemente, en un sistema transmedia. [...]
Barcelona Televisió sprang from the desire of a group of neighbourhood television stations to broadcast over a shared channel. The project has developed into a multiplatform medium and, more recently, a transmedia system. [...]

2018
Quaderns del CAC, Vol. 21 Núm. 44 (2018) , p. 57-69
3 documents
6.
10 p, 228.3 KB Les formes jurídiques de cooperació en la gestió del servei públic municipal de ràdio i televisió / Galindo Caldés, Ramon (Universitat Oberta de Catalunya) ; Vilalta Reixach, Marc (Universitat de Barcelona) ; Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
En els darrers anys, la crisi econòmica i la poca viabilitat d'alguns projectes han transformat el mapa audiovisual local català. El panorama resultant posa de manifest la necessitat de cooperació entre els municipis a l'hora de prestar serveis de comunicació audiovisual, especialment de televisió i ràdio, per tal de generar economies d'escala i prestar serveis audiovisuals de qualitat, a més de complir amb la missió que les lleis de l'audiovisual els han encomanat. [...]
En los últimos años, la crisis económica y la poca viabilidad de algunos proyectos han transformado el mapa audiovisual local catalán. El panorama resultante pone de manifiesto la necesidad de cooperación entre los municipios a la hora de prestar servicios de comunicación audiovisual, especialmente de televisión y radio, a fin de generar economías de escala y prestar servicios audiovisuales de calidad, además de cumplir con la misión que las leyes del audiovisual les han encomendado. [...]
Over the past few years, the local Catalan audiovisual map has undergone a transformation due to the economic crisis and the lack of viability of sorne projects. The resulting panorama highlights the need for cooperation between municipalities when providing audiovisual media services, especially television and radio, generating economies of scale and providing good quality audiovisual media services, in addition to fulfilling the mission demanded by broadcasting laws. [...]

2017
Quaderns del CAC, Vol. XX, num. 43 (2017) , p. 131-140
3 documents
7.
9 p, 239.8 KB La descentralització informativa en el model de televisió escocès / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
Escòcia és una nació sense Estat que disposa d'un espai comunicatiu propi. Aquesta és la premissa de l'estudi que es presenta, per abordar la intensificació de la cobertura territorial descentralitzada en els informatius de televisió, tant de la mà dels prestadors públics (BBC Scotland i BBC Alba) com del prestador comercial (STV). [...]
Escocia es una nación sin Estado que cuenta con un espacio comunicativo propio. Esta es la premisa de un estudio que aborda la intensificación de la cobertura territorial descentralizada en los informativos de televisión, tanto de la mano de los prestadores públicos (BBC Scotland y BBC Alba) como del prestador comercial (STV). [...]
Scotland is a stateless nation that has its own communication space. This research presents the intensification of decentralised territorial coverage in television news, both on public TV BBC Scotland and BBC Alba) and on the commercial channel (STV). [...]

2015
Quaderns del CAC, Vol. XVIII Núm. 41 (2015) , p. 67-75
2 documents
8.
10 p, 337.7 KB Annex 6. Producció independent d'animació audiovisual a Catalunya (1998-2003) / Larrègola Bonastre, Gemma
2004
Quaderns del CAC, Núm. Extra (Setembre 2004) , p. 221-230  
9.
9 p, 213.8 KB Adolescents, consum televisiu i control parental. Indicacions a educadors i programadors des d'un estudi sobre el consum adolescent de la ficció televisiva realitzat a Catalunya / Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Es presenten part dels resultats d'un estudi més ampli sobre el consum adolescent de la ficció televisiva, realitzat a Catalunya, mitjançant la combinació de tècniques quantitatives (enquesta) i qualitatives (grups de discussió), amb una mostra de 233 estudiants de secundària escolaritzats a la ciutat de Barcelona. [...]
Se presentan parte de los resultados de un estudio más amplio sobre el consumo adolescente de ficción televisiva, realizado en Cataluña, a través de la combinación de técnicas cuantitativas (encuesta) y cualitativas (grupos de discusión), con una muestra de 233 estudiantes de secundaria escolarizados en la ciudad de Barcelona. [...]
This paper presents some of the results of a larger study on adolescent consumption of television fiction made in Catalonia, through a combination of quantitative (survey) and qualitative (focus groups) with a sample of 233 high school students of Barcelona. [...]

2014
Quaderns del CAC, Num. 40 (2014) , p. 5-13
2 documents
10.
10 p, 1.2 MB Ràdio en línia i projectes nadius a Catalunya. Els riscos i atractius de la incertesa / Sellas, Toni (Universitat de Vic) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En els darrers anys, la digitalització ha anat transformant les indústries culturals. La radiofònica, malgrat que a Espanya continua sent de transmissió principalment analògica, no és aliena als canvis. [...]
En los últimos años, la digitalización ha ido transformando las industrias culturales. La radiofónica, pese a que en España sigue siendo de transmisión principalmente analógica, no es ajena a los cambios. [...]
Digitalisation has transformed cultural industries in recent years. The radio industry is also being affected by these changes, although in Spain it's still largely based on an analogue transmission model. [...]

2017
Quaderns del CAC, Vol. XX, Num. 43 (2017) , p. 155-164
3 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 115 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.